A Silent Day
Ito Takashi: ‘A Silent Day toont de labiele geestesgesteldheid van een meisje dat zweeft tussen leven en dood. De film weerspiegelt mijn eigen ongelukkige gemoedstoestand indertijd. Drie jaar gingen voorbij, en toen ik dit werk in alle rust opnieuw bekeek, kreeg ik een idee: wat als ik het verhaal van een meisje vertel dat probeert een film te maken? Door een nieuw einde te creëren blijft het onduidelijk of ze met haar sprong zichzelf zal doden, of dat het maar een gebeurtenis is in de film die ze maakt.’