31’s location shooting, casual, yet sexually charged, milieubased dialogue, and classinfected scenario seems inspired by early Pasolini. Then come the abrupt insertions of Hindi film soundtrack, references to The Wizard of Oz and goofy iris shots. 31 contorts as it unfolds the lyrical history of a moment.