31 lijkt geïnspireerd door de vroege Pasolini. De film is op locatie gedraaid en heeft een luchtige, maar seksueel geladen sfeer; de dialogen zijn realistisch en het verhaal heeft een politieke connotatie. Maar dan zijn er ook nog de abrupt ingelaste klanken van een Hindisoundtrack, verwijzingen The Wizard of Oz en getikte irisshots. De lyrische geschiedenis van een moment.