Otherretho is a short digital video of re-agitated film frames of a roiling rorschach set to the rhythm of a rolling text of a small excerpt from S.T. Cooleridge’s ‘night conversations’ in which he speculates upon the force of suppressed Instincts stirring in the heart and bodily frame of St. Theresa of Avila. All unfurling to voices risen in praise and the tuneful glissando of a record grinding to a halt. (Julie Murray)