F for Fake: The Black Sun
Tiny yellow spots of retinal decay, a deafening 50-Hertz beat and the cult of the god Mytra: a story about the ‘murderers of the black sun’ beyond Science and Technology. That is how the maker describes his short film that also uses Bataille, physical deformations, religious ecstasy and light effects.