Ropáci
Hilarious short mockumentary with which Jan Sv+k+rák won an Oscar for the best student film. A group of scientists (favourite protagonists in the fake-documentary genre) investigate a strange phenomenon in evolution: a new animal that can only live in polluted surroundings. (GjZ)