Hilarische korte mockumentary waarmee Jan Sv+k+rák een Oscar won voor de beste studentenfilm. Een groep wetenschappers (geliefde hoofdrolspelers binnen het genre van de fake-documentaire) onderzoekt een vreemd verschijnsel binnen de evolutie: een nieuw dier dat alleen kan leven in een vervuilde omgeving. (GjZ)