Flowers blooming in our throats
Filmed after the lockdown caused by Covid-19, Flowers blooming in our throats is an intimate, poetic portrait of the fragile balances that govern everyday life in a domestic setting. The artist films a group of her friends in their own homes, performing various small actions in accordance with her instructions. Giolo chooses to walk a shifting line where gestures remain ambiguous, expressing a kind of violence that is not immediately recognisable. (Leonardo Bigazzi)