Archipel
Animation, imagination and reality merge in this enchanting search for the soul of the French-Canadian province of Quebec.
“Follow me, I'll take you to see them all”, a woman’s voice says. She is referring to the Saint Lawrence River and its thousands of islands – real and dreamt. “I'm a capricious guide”, she warns the man, her counterpart. With their dialogue in voice-over, Archipel expands into a semi-fictional odyssey through filmmaker Félix Dufour-Laperrière's native province: Quebec, captured in a composition of surprising, creative animation using a wide range of techniques and a partly invented documentary.