The Eyes of Summer was shot in the filmmaker’s mother’s village in southern Sri Lanka in 2010, immediately after the civil war. Together with family members, he developed an improvised story around a shy girl who becomes friends with a spirit, based on similar encounters from his mother’s childhood. A story from a repressed community that doesn’t seem to draw defined boundaries between life and death.