Lying, deceiving, making underhand deals and appeasing the Taiwanese elite: these are just some of the talents of the matriarch Tang Yue-ying, a modest-looking widow who will do anything to maintain and extend her power and wealth. She certainly needs these talents when she is connected to a scandal about the purchase of a piece of land. Especially when her two daughters – the rebellious Ning and the obedient Chen – indirectly become involved in the gruesome slaughter of a family of friends, a massacre that also seems to be related to the corruption case.
An extravagant mix of soap and thriller in which women rule the roost, the sets and costumes are stunningly beautiful and two strange musical narrators offer relief as soon it becomes difficult to follow all the intrigues and scandals. Major winner at the Golden Horse Awards in Taipei.