The film builds an idiosyncratic world of seemingly detached boys and abstract suburban areas. Cooper and Farley are more focused on their confused emotions than ideology, translating their death wish into quirky and sensual situations. It's a fascinating work on the beauty and danger of youth, and true to Copper's observation of filmmaker Robert Bresson used in his novel Try: "The thing that matters is not what actors show me but what they hide from me and, above all, what they do not suspect is in them."