Night Is Short, Walk On Girl
During a mysterious night in Kyoto that seems to never end, shy student Senpai makes multiple attempts to declare his passionate love for the resilient Otome. She is a true party animal – unstoppable – and rushes from spot to spot. This whirlwind, episodic adventure isn’t limited to a pub crawl, but storms on to a local book market, a summer festival, and many other unexpected places full of eccentric characters that aid or thwart Senpai. Will he finally manage to touch Otome’s heart or will Senpai give up, once and for all?
Animation styles vary constantly in this colourful, hallucinatory trip through Japan’s nightlife, demonstrating that Yuasa Masaaki is one of Japan’s contemporary anime masters. Not solely as far as form and style are concerned, his skill is equally visible in the adult themes portrayed in the films.