Some filmmakers tested the limits of the festival by submitting 'films without film' (Eric Andersen, Tony Conrad), or by sabotaging the manifestation as ideological protest against the Vietnam war (Harun Farocki, Holger Meins), while other notorious submissions never made it through the selection process, such as Marcel Broodthaers’ Le corbeau et le renard. The graphic look of EXPRMNTL, designed by the likes of Corneille Hannoset and Alechinsky, also deserves special attention. Presentation in collaboration with CINEMATEK, Brussels.