Heavy metal sub-genre black metal made the news in the 1990s for satanic church burnings and suicides/murders. The initially vilified genre is now part of Norway’s cultural heritage; fans can visit a museum featuring, e.g. a bench from Mayhem’s practice room. Black metal has become a tourist attraction. This documentary portrays exceptional ‘blackpackers’ from Iran, Greece and Colombia. Musician Sina would risk harsh punishment for playing black metal in Iran and so debuts on a Norwegian stage. Greek band Naer Mataron is controversial because front man Kaiadas is also a parliamentarian for the Neo-Nazi Golden Dawn party. The Colombian Hector and his band Luciferian are dedicated Satanists who – before travelling to Norway – participate in a satanic ritual. Their passion for the genre runs way deeper than that of their Norwegian heroes Vegar and Arnt, who lead cosy lives.