The artist Erik van Lieshout plunges into Janus’s life by filming his family, neighbours and fellow-townspeople. Through interviews, he makes a connection with cultural-political subjects, such as the role of the artist and art grants. The images of Janus’s environment are interlaced with shots of Van Lieshout’s studio. Questions such as ‘What makes real art?’ and ‘What do I need to do?’ return in Van Lieshout’s existential monologues.