De kunstenaar duikt in het leven van Janus door het filmen van zijn familie, buren en stadgenoten. Door middel van interviews maakt hij een verbinding met kunstpolitieke onderwerpen zoals de rol van de kunstenaar en kunstsubsidies. De beelden van de omgeving van Janus zijn doorsneden met fragmenten van Van Lieshouts atelier. Vragen als ‘Wat maakt echte kunst?’ en ‘Wat moet ik als kunstenaar doen?’ keren terug in de existentiële monologen van Van Lieshout.