Window Talk: Recent Opportunities for Peeping
Radical experimental film maker, musician/composer, sound artist, teacher and writer Tony Conrad brings a spoken presentation of his recent work on the ‘window’. This presentation is based on two earlier works: Window - a single roll of Super8 film from around 1970 that Conrad shot of a window set that he built, convinced at the time that the window was a rich metaphor for the cinema image in general; and Second, on video documentation of a performance, Window Enactment, that Conrad offered at Greene Naftali Gallery in New York in summer 2007, at the occasion of the second Performa - biennial of new visual art performance. Old and new media, and a live discussion, with Tony Conrad, concerning new theories of cinetecture.