Radicaal experimenteel filmmaker, musicus/componist, geluidskunstenaar, leraar en schrijver Tony Conrad geeft een gesproken presentatie van zijn recente werk over het ‘raam’. Deze presentatie is gebaseerd op twee eerdere werken: Window – een rol super8-film uit ongeveer 1970 die Conrad volschoot met beelden van een raaminstallatie die hij gebouwd had, overtuigd als hij destijds was dat het raam een goede metafoor was voor het filmbeeld in het algemeen; en ten tweede op videodocumentatie van de performance Window Enactment die Conrad deed in de Greene Naftali Gallery in New York in de zomer van 2007, ter gelegenheid van de tweede Performa – biennial of new visual art performance. Oude en nieuwe media, en een live gesprek met Tony Conrad over nieuwe theorieën van cinetectuur. Tijdens IFFR 08 gaat tevens in première de documentaire Tony Conrad – Dreaminimalist vanMarie Losier (VS, 2008). In dit droomportret zien we Conrad onder andere in zijn studio met kostuums en pruiken spelen, thuis in Buffalo viool studeren, ingelegde films bereiden en optreden in The Whitney Biennial in New York.