The Flag is part two of a series of video works about Turkish national day ceremonies. This work was shot during Children’s Day on 23 April, a festive day celebrating the forming of the Turkish parliament and the official end – in 1920 – of the Ottoman Empire. On this day, children perform pompous patriotic rituals that were conceived by the elders. With the mayor and governor of Istanbul as host, and accompanied by a senior soldier, the schoolchildren recite poems and take an oath in which patriotism turns to ultra-nationalism.