The Flag is deel twee van een serie videowerken over Turkse nationale ceremonies. Dit werk werd opgenomen tijdens Kinderdag op 23 april, een feestdag waarop de vorming van het Turkse parlement en het officiële einde – in 1920 – van het Ottomaanse rijk wordt gevierd. Kinderen voeren hierbij pompeuze patriottische rituelen uit die zijn bedacht door ouderen. Met de burgemeester en gouverneur van Istanboel als gastheer en onder leiding van een hoge militair brengen de scholieren gedichten ten gehore en leggen ze een eed af waarbij patriottisme verwordt tot ultranationalisme.