De mens fantaseert er al eeuwen over om te kunnen vliegen als een vogel. In This Is Your Captain Speaking onderzoekt een groep buren die in hetzelfde gebouw wonen de persoonlijke implicaties van deze collectieve fantasie. Nienke Deutz en Digna van der Put maken een dromerige, zintuiglijke animatie die even lichtvoetig is als diepgaand.