The Garden
Multidisciplinair kunstenaar en filmmaker Isabel Legate (Caltha, IFFR 2025) maakte met The Garden een surrealistische herinterpretatie van Amor, een kort verhaal van de Braziliaanse schrijver Clarice Lispector. In de film volgen we een jonge vrouw die zich tijdens een routineus bezoek aan verschillende kledingwinkels verliest in een mysterieuze en duistere droomwereld. Door de ritmische montage, expressieve dans en een machinaal klinkende soundtrack word je meegevoerd in een fascinerend schouwspel, dat doet nadenken over de invloed van de kapitalistische modewereld op ons zelfbeeld, en op het beeld dat we hebben van anderen.