In de woestijnachtige Californische vallei Payahuunadü (“land van stromend water”) voert een vader voor het eerst een butoh-dans uit voor zijn rotsklimmende wonderkind. Ze communiceren met elkaar via hun lichamen om zowel hun band als het landschap te herstellen.