Klee volgt hetzelfde verhaal als een zekere geliefde Italiaanse klassieker. Het is een bombastische bodyhorror-seksfantasie die het romantische beeld van de Canadese kolonisatie op z’n kop zet. Een tegelijkertijd kalm en indringend verhaal over copulatie en kolonisatie, volledig gedraaid op 16mm. Een ware traktatie.