Anatomy of Nostalgia
Beelden uit koloniale archieven, oorspronkelijk bedoeld als propaganda, volgen elkaar in Anatomy of Nostalgia op als een stroom gefragmenteerde herinneringen. Wat we zien is herkenbaar, maar tegelijkertijd ongrijpbaar en desoriënterend; een samengesmolten abstractie van het verleden. Door de geschiedenis ambigu te maken, nodigt Kusno ons uit te bevragen wat we daadwerkelijk zien en ontstaat er ruimte voor nieuwe interpretaties en betekenissen.