Promised Land
In Promised Land overpeinzen vijf Amerikanen het vertrek van de Pilgrim Fathers uit Rotterdam, vierhonderd jaar eerder. Zij vertrokken destijds op het schip Mayflower vanuit Delfshaven. Eenmaal in Amerika aangekomen waren ze sterk afhankelijk van de oorspronkelijke bevolking en nuttigden ze de eerste Thanksgiving-maaltijd. Maar wat is de rol van de Pilgrims nu en moeten deze helden van weleer nog wel geëerd worden?