Zingen vogels ook in oorlogstijd?
Een jonge vrouw wandelt door het huis van haar oma en duikt in het verleden. Via dagboekfragmenten wordt de herinnering aan de oorlog tastbaar gemaakt. In een verstilde, schilderachtige stijl roept Zingen vogels ook in oorlogstijd? vragen op over wat we ons herinneren en wat er van generatie op generatie wordt doorgegeven.