Porcupine
Beelden van verlaten, vervallen stedelijke bouwwerken zijn alomtegenwoordig in de hedendaagse cinema en kunst – zeker sinds het begin van de coronapandemie. Porcupine is een gefragmenteerd verhaal over een jonge man die inbreekt in een leegstaand ziekenhuis om een online-uitzending te maken vol performances en provocaties; in zijn publiek zitten ook echte deelnemers met anonieme tags als ‘bigballnz’ en ‘romeoazteca’. Porcupine is een somber, maar fascinerend portret met flarden menselijke compassie.