‘Waar is de belofte van het Modernisme gebleven, en wat had er kunnen gebeuren met Lissabon?’ Er worden enkele uiterst verontrustende aanwijzingen gegeven in een van de vreemdste projecten van architect Cassiano Branco: het Portugese Madurodam – Portugal dos Pequenitos – een peperkoekhuisversie van het typische en memorabele landschap van het land.