The Revolution will not be Televised
Twee onafhankelijke filmmakers waren in het presidentiële paleis op 11 april 2002 toen de Venezolaanse president Chavez gedwongen werd af te treden. Ze waren ook aanwezig toen hij op verrassende wijze 48 uur later terugkeerde naar zijn ambt, omringd door juichende medewerkers. De staatstelevisie Channel 8 gaf Chavez een wekelijks inbelprogramma waarin hij vragen van het publiek beantwoordde. De particuliere kanalen lieten ondertussen topmensen van oliemaatschappijen een pleidooi houden om het leger in opstand te laten komen tegen de president. In reportages over de coup door westerse media werden opnames gebruikt uit deze uitzendingen door deze particuliere kanalen.