Sinds 1982 was Radio Rabotnik TV actief in Amsterdam, in het begin als piraatzender. In tegenstelling tot conventionele tv is de montage van Radio Rabotnik TV Amsterdam consequent kunstzinnig. Tegelijkertijd wordt er televisie en videokunst voor televisie gemaakt. De selectie bevat onder andere The Olof Palme Case (1988) over de kunstenaar Peter Fend, de interpretatie van satellietbeelden en zijn ideeën omtrent beheersing van de Perzische Golf.