Water-Compilatie
Behalve dagboekfilmer en beeldhouwer Luyken is ook een hartstochtelijk kanovaarder. Hij leerde die kunst ook aan zijn zoontjes Thomas en Lucas en van jongs af aan trokken ze vanaf het IJ naar wisselende verten. Vader vaart met zijn kano onverstoorbaar de zee op. Fragmenten uit films van de afgelopen twintig jaar met waterbeelden. Speciaal voor dit programma samengesteld. Edward Luyken (1950) studeerde aan de kunstacademie in Rotterdam, studeerde en gaf les in de Verenigde Staten en leerde prenten maken in Engeland. In 1976 begon hij in Parijs als autodidact met het maken van 8mm-animatiefilms.