Harada Masato was a film critic before becoming a journeyman director who made films in both Japan and America, directing everything from the college sports drama Rowing Through to the cyberpunk sci-fi Gunhed. He adds poetic and surreal touches to Tuff’s formulaic premise and peppers it with offbeat characters, oblique camera angles and painterly shot compositions, while providing all the necessary elements of action and violence expected of a hitman film. The film garnered four V-Cinema sequels, plus a final instalment set and shot in the US, released theatrically as Painted Desert. Harada directed all but the second film, before going on to deliver his masterpiece Kamikaze Taxi, one of the best Japanese films of the 1990s.