Roid
Living in near isolation, a husband repeatedly attempts to break free from his volatile wife, to no avail. Mejbaur Rahman Sumon’s Roid examines desire and attachment with haunting, elemental imagery and compelling performances.
Genesis, the story of Eve and Adam, permeates Mejbaur Rahman Sumon’s allegory about the forces that bind people together and the brutality sometimes required to tear them apart. The film unfolds in a rural world shaped by traditional structures, where an arranged marriage becomes a crucible for resilience, defiance and desire. Its images carry a stark, almost archaic beauty, and the woman at its centre emerges as an unruly, compelling presence whose path refuses to follow any expected course.
Measured in rhythm yet charged with emotion, Roid offers a mesmerising journey through a landscape and a relationship shaped by cycles of departure and return.