Steelworker Nangong Cheng is dying from an infected wound when he encounters Zhuang, a stranger with a similar affliction seeking vengeance for his murdered wife. Cheng, a disciple of a traditional martial-healing sect, must use his final strength to help him.
The plot expands into a tale of revenge, atonement and grace, of confronting the past as much as battling the undying forces of corruption. In doing so, the film raises one of the most fundamental questions of our time: is it still possible to live according to principle when the world around us seems to have surrendered to the corrosive pull of transactional relativism?
The answer offered by Shao’s astonishing debut is clear: how could we live otherwise?