Romy (Pom Klementieff) is a French DJ touring the sun-bleached and club-lit Canary Islands, until her friend vanishes. Met with evasion from locals and the authorities, her search leads her to a magnetic stranger (Benoît Magimel) and the sinister proprietors of an exotic animal sanctuary.
Romy (played by a quietly fierce and sympathetic Pom Klementieff), is a French DJ touring the club-fuelled Canary Islands with her friend, leaving a somewhat unresolved family situation on the shelf. But not long into their stay, her friend vanishes without trace and paradise goes awry. Now alone, paranoid, and robbed of her belongings, Romy begins her search, only to be met with evasion and apathy from both the authorities and the locals. The spiral leads her into contact with a magnetic and seemingly sincere stranger (a perfectly cast Benoît Magimel), a web of shady business rivalries and the sinister proprietors of the Santuario de Fauna, a rescue park for exotic animals.
In Mi amor, director Guillaume Nicloux (La tour, IFFR 2023) builds a taut and slickly paced disappearance thriller that transforms the extreme natural beauty of the island into something altogether sinister and strange, driven by an always pulsing techno score by French artists Irène Drésel and Sizo Del Givry.
Following the screening on Friday 6 February, Irène Drésel and Sizo Del Givry will give a special performance during Club IFFR. For more information and Club IFFR tickets, click here.