De Franse dj Romy (Pom Klementieff) draait op de zonovergoten en met clubs bezaaide Canarische Eilanden wanneer haar vriendin plotseling verdwijnt. De lokale bevolking en autoriteiten zijn weinig behulpzaam, maar dan stuit Romy tijdens haar zoektocht op een innemende vreemdeling (Benoît Magimel) en de grimmige eigenaren van een opvangcentrum voor exotische dieren.
De sympathieke stille kracht Pom Klementieff speelt Romy, een Franse dj die onopgeloste familieproblemen achter zich laat om met haar vriendin het nachtleven op de Canarische Eilanden op zijn kop te zetten. Vlak na hun aankomst verdwijnt haar vriendin spoorloos en verandert het paradijs in een hel. Romy is beroofd van haar bezittingen en gaat alleen en achterdochtig op zoek, maar de verdwijning lijkt de autoriteiten en de eilandbewoners koud te laten. Haar zoektocht brengt haar in contact met een innemende en schijnbaar oprechte vreemdeling (een rol die Benoît Magimel op het lijf is geschreven). Gaandeweg dreigt Romy weg te zakken in een moeras van dubieuze zakelijke conflicten en maakt ze kennis met de raadselachtige eigenaren van een opvangcentrum voor exotische dieren.
Met Mi amor levert filmmaker Guillaume Nicloux (La tour, IFFR 2023) een goed getimede thriller over een verdwijning, waarin de adembenemende natuur op het eiland iets onheilspellends en vreemds krijgt en het plot wordt voortgestuwd door een pulserende technobeat van Franse artiesten Irène Drésel en Sizo Del Givry.
Na afloop van de vertoning van Mi amor op vrijdag 6 februari geven Irène Drésel en Sizo Del Givry een speciaal optreden tijdens Club IFFR. Klik hier voor meer informatie en tickets voor Club IFFR.