Rezwan Shahriar Sumit traces the rise of Jahir, a teacher drawn into local politics in Bangladesh. What begins in idealism gradually hardens into an authoritarian impulse. With clarity and restraint, Sumit shows how ambition corrodes both community and self, revealing the mechanisms through which power reshapes a life.
Master may speak directly about Bangladesh, yet the intellectual, emotional and material mechanisms it depicts are recognisable far beyond its borders. Much like Projecto Global in this year’s Big Screen Competition or The Wizard of the Kremlin in Limelight, Master explores the general through the specific, using the rules and rhythms of genre storytelling to look closely at lived realities.