Latvia, 1919: Alice von Trota sets out to reinvent cinema! A bewitching brew of horror, fantasy and melodrama, full of high notes, grand gestures, dazzling sights and inspiring sounds. Filmmaking as visual witchcraft – 24 spells per second.
If only in the parallel universe that is Lotus, for there never was an Alice von Trota, even if there should have been. Befittingly, Signe Birkova plays a lot around with genre tropes and tones, mixing horror, fantasy and melodrama (plus a pinch of realism whenever needed!), goes for the high notes, grand gesture, sights and sounds that dazzle and inspire, showing artists, propagandists, vampires and other creatures of the dark. Filmmaking, thus, becomes visual witchcraft – 24 spells a second. What a marvel!