Letland, 1919: Alice von Trota besluit de cinema opnieuw uit te vinden. Een betoverende mix van horror, fantasy en melodrama, vol grote gebaren, overdonderende beelden en inspirerende klanken. Filmmaken als visuele hekserij – 24 spreuken per seconde.
Tenminste, in het parallelle universum van Lotus, want Alice von Trota heeft, helaas, nooit bestaan. Signe Birkova speelt toepasselijk met sfeer en genreclichés en vermengt horror, fantasy en melodrama (met waar nodig een vleugje realisme). Ze gaat voor uithalen, grote gebaren en duizelingwekkende en inspirerende beelden en toont kunstenaars, propagandisten, vampiers en andere wezens uit de duisternis. Film wordt zo visuele hekserij – 24 betoveringen per seconde. Wat een parel!