Caught between a drug cartel out for his blood and a community determined to reclaim its neighbourhood, hitman Galgo fights to live through a pitiless night. Gatillero delivers a propulsive saga of crime and redemption, presented in one continuous shot.
Recently out of prison, hired gun Pablo “El Galgo” Correa is roped into a new job by members of a drug cartel run by a mysterious woman known only as the Godmother. Normally, this would be a walk in the park for old Galgo, but when he discovers that his target is none other than the Godmother herself, Pablo is forced to flee for his life.
Shot in real locations of Isla Maciel, a notorious neighbourhood outside Buenos Aires, Gatillero is a gritty, nerve-wracking crime thriller that unfolds in real time over the course of one fateful night. Presented as a single, unbroken shot, Cris Tapia Marchiori’s second feature tracks its desperate protagonist as he navigates dense residential blocks, claustrophobic interiors and deserted nighttime streets of a town forsaken by police and politicians alike.
Propelled by a simmering score and a remarkably physical performance by Sergio Podeley, Gatillero combines labyrinthine action choreography with escalating dramatic stakes, offering an unrelenting, tense saga of power and redemption.