Ingeklemd tussen een drugskartel dat het op hem heeft gemunt en buurtbewoners die hun wijk opeisen, probeert huurmoordenaar Galgo een genadeloze nacht te overleven. Gatillero is een meeslepend verhaal over misdaad en verlossing, gefilmd in één doorlopend shot.
De net vrijgekomen huurmoordenaar Pablo “El Galgo” Correa krijgt een nieuwe klus van een drugskartel dat gerund wordt door een mysterieuze vrouw, die de Peetmoeder wordt genoemd. Normaal draait Galgo hier zijn hand niet voor om, maar als zijn doelwit de Peetmoeder zelf blijkt te zijn, is hij zijn leven niet zeker.
Gatillero is een rauwe, zenuwslopende misdaadthriller, die in één noodlottige nacht in realtime op locatie is gefilmd in Isla Maciel, een beruchte buitenwijk van Buenos Aires. Cris Tapia Marchiori’s tweede speelfilm is in één shot opgenomen en volgt zijn wanhopige hoofdpersonage door de dichtbebouwde woonwijk, benauwende interieurs en de verlaten nachtelijke straten van een wijk die door politie en politici in de steek is gelaten.
Voortgestuwd door een broeierige filmscore en het uitzonderlijke lichamelijke acteerwerk van Sergio Podeley vermengt Gatillero labyrintische actiescènes en zorgvuldig opgebouwde spanning in een meedogenloos, zenuwslopend verhaal over macht en verlossing.