Two souls in a limbo between this world and the beyond await their moment to move on. The calmly majestic beauty of their surroundings prepares them for eternity. A narrative audiovisual poem of great warmth and soothing gentleness, with a curiously trip-like feeling.
This we can read at the beginning of First Days – this is our guide through the stream of images to come. And you don’t need more than this framework, set of rules for the spaces we shall encounter and cross, the lush woodlands, the clearing, the river, and indeed the house where the souls eat and wait for whatever the afterworld holds in store for them.
First Days feels timeless, not only because of its conceptual, narrative basis but also its form which evokes a whole pictorial history of speculations, hopes and despondency concerning the beyond – where do we go? A work of uncommon beauty and grace, First Days exudes something soothing and inviting – a trip during which we can find eternity in our here and now.