Rojîn, a Kurdish woman living in Finland, discovers she doesn’t know everything about her complicated past. A resonant drama reflecting on the Kurdish experience of dispossession and exile.
Kurdish-born Rojîn has spent almost all of her life far away from home, in Helsinki, where she works as an anaesthesiologist at a hospital. Now 40, the day-to-day business of human existence isn’t getting any easier: her relationship with her 12-year-old daughter Azad is increasingly strained, and marital life with her husband Ferhat grows tense. Azad doesn’t know that she’s adopted – just as Rojîn doesn’t know the full story about her past, but will find out when her father Nîzam visits from Sweden.
Filmmaker Erol Mintaş paints with tan, charcoal and sapphire hues, restrained gestures and sober Nordic light in his second fiction feature. Earth Song not only reflects the Kurdish experience of dispossession and exile, but also speaks to all lives scattered in the world’s winds by oppression and aggression.