In a decadent Venetian hotel, general manager Eva is drawn to the mysterious Contessa. Once a sanctuary from the outside world, the hotel has become a haunting cage, and both women long to escape. A hypnotic gothic fantasy that seduces and unsettles.
Enigmatic Eva is a manager – or rather, a universal fixer – at a hotel in Venice. For her, it’s not just a job. The decadent Venetian palazzo, with its labyrinths and strangers, has become both a refuge from her demons and a haunting cage she longs to escape. When Eva meets the mysteriously unhinged Contessa, who also seems trapped within the hotel, she’s seduced by the possibility of a radical change.
After the exquisite and mystical Bebia, à mon seul désir(IFFR Tiger Competition 2021), Juja Dobrachkous returns to the festival with an even more compelling work. Accept Our Sincere Apologies unfolds like a beguiling kaleidoscope of surreal and absurd images, all orbiting Eva – a victim of the decaying yet undying world that slowly kills her and its gorgeous executioner. A gothic fantasy set in oneiric Venice – a city of perpetual mazes, curved mirrors and distorting reflections – this film feels untethered from contemporary time, yet captures its destructive nature with razor-sharp precision.