In een decadent Venetiaans hotel voelt manager Eva zich aangetrokken tot de mysterieuze Contessa. Wat ooit een toevluchtsoord was waar je je kon afzonderen, is een beklemmende kooi geworden, en beide vrouwen verlangen naar een uitweg. Een fascinerende gothic fantasy die verleidt en verontrust.
De raadselachtige Eva is de manager – of eigenlijk: algemene probleemoplosser – van een hotel in Venetië. Voor haar is dit meer dan een baan. Het decadente Venetiaanse palazzo, een doolhof vol vreemdelingen, is voor haar zowel een toevluchtsoord waar ze aan haar demonen kan ontsnappen als een beklemmende kooi. Wanneer Eva de charmante en roekeloze Contessa ontmoet, die ook gevangen lijkt in het hotel, laat ze zich verleiden door de mogelijkheid van radicale verandering.
Na het verfijnde en mystieke Bebia, à mon seul désir (IFFR Tiger Competition 2021) keert Juja Dobrachkous terug met een nog meeslepender werk. Accept Our Sincere Apologies is een caleidoscopisch geheel van surrealistische en absurde beelden die allemaal draaien om de ambigue Eva – het slachtoffer van een onsterfelijke wereld die langzaam vergaat en het einde betekent voor Eva en haar prachtige beul. Een gothic fantasy in een dromerig Venetië – een stad vol eindeloze doolhoven, lachspiegels en vervormde reflecties. De film lijkt losgekoppeld van het heden, maar legt vlijmscherp de vernietigende aard van onze tijd bloot.