A Fading Man
When her ex-husband reappears, now suffering from dementia and having forgotten their divorce, Hanne’s orderly life with partner Bernd is gently upended. A tender, witty debut from Welf Reinhart, where new possibilities for love and for life emerge as a second spring for three adults.
Imagine this: the man you once married, and later divorced for entirely good reasons, suddenly reappears in your life – and cannot remember that you ever separated. This is what happens when Kurt visits his ex-wife Hanne, who now lives with her partner Bernd. Kurt, it turns out, is living with dementia. The three try to make the best of an awkward situation, which becomes even more tangled when efforts to return him to his care home falter, and his daughter proves difficult to reach.