A Fading Man
Hanne deelt een kalm leven met haar partner Bernd, wanneer haar ex-man opduikt, die door zijn dementie hun scheiding is vergeten. Een teder en humoristisch debuut van Welf Reinhart, waarin drie volwassenen zich onverwacht opnieuw in de lente van hun leven bevinden.
Stel je voor: de man met wie je ooit trouwde, maar van wie je later met goede reden bent gescheiden, duikt plotseling weer op in je leven – alleen kan hij zich niet herinneren dat jullie ooit uit elkaar zijn gegaan. Dit gebeurt er als Kurt zijn ex-vrouw Hanne bezoekt, die inmiddels samenwoont met haar partner Bernd. Kurt blijkt dementie te hebben. Het drietal probeert het beste te maken van deze ongemakkelijke situatie, die nog ingewikkelder wordt wanneer pogingen om Kurt terug te brengen naar zijn verzorgingstehuis mislukken en zijn dochter moeilijk bereikbaar blijkt.