A moving account of the horrific 2009 Maguindanao massacre in the Philippines, approached from a personal angle. Nenen is the daughter of a photojournalist whose corpse was never found – so his death is officially unacknowledged. Carl Joseph E. Papa uses animation to transform the documentary material.
Yet this is by no means a conventional documentary. While making extensive use of TV newsreel footage, Carl Joseph Papa (The Missing, IFFR 2024) transforms his accumulated research (including Skype interviews) into animation, allowing him to dramatise unrecorded events. Most touchingly, this creative approach opens the door to lyrical imagining of times past, present and future.